Heräätkö usein miettimään voisiko hoitolan tulotaso olla korkeampi? Harmittaako, miten vähän jää viivan alle tai minkä verran saat itselle palkkaa. Laitatko kaiken tulon kiertoon ostamalla uusia tuotteita hoitolaan?
Edelliset kysymykset ovat niitä, joita kuulen useimpien yrittäjien pohtivan. Usein hoitolan tulotasoa yritetään korjailla sillä, että hankitaan jokin uusi hoito tai tuotesarja valikoimiin. Tämän ajatellaan ratkaisevan ongelman tulotason korjaamiseen. Tai etsimällä jatkuvasti uusia asiakkaita. Mutta kuinka moni ajattelee, että onko se oikea ratkaisu vai voisiko olla parempia ideoita tulotason nostamiseen.
Kouluttautuminen on tietenkin hyvä asia mutta oletko koskaan ajatellut, että sinulla on paljon jo opittua tietoa. Miksi et hyödyntäisi sitä oikein kunnolla – ja suuresti. Sinulla on jo nyt todella paljon osaamista – olet vain tullut sille opitulle itse sokeaksi.
Me kaikki tulemme ajansaatossa sokeaksi omalle osaamiselle. Kaikki opittu on jo liian tuttua – meille – joten sen hyödyntäminen tuntuu hassulta. Haluaisimme aina uutta ja kiehtovaa, omalle mielellemme pohdittavaa. Tässä piileekin se asian ydin, miksi emme myisi omaa osaamistamme heille, joille se ei ole vielä tuttua. Kun osaamisemme kohtaa asiakkaan ongelman ratkaisun tästä muodostuukin se meidän bisneksemme ydin.
Meidän ei tarvitse silloin pihdata tietämystämme vaan voimme oikein kunnolla auttaa asiakastamme. Siten meille muodostuukin se paras asiakaskunta, joka on valmis maksamaan meidän avustamme. Win win – puolin ja toisin siis!
Samalla tulemme myös brändänneeksi itseämme tietyn asian tiimoilta. Se on loistava juttu yrityksemme näkyvyyden kannalta.
Samalla voimme luopua tuntihinnoittelusta sekä suuren asiakasmäärän haalimisesta. Toisin sanottuna teemme vähemmän asiakkaita ja kuitenkin niin, että tulotasomme kasvaa. Nyt siis kuulostaa hyvältä 🙂
Jos hoitolasi ydinosaaminen on kasvojen ihonhoito miksi et hyödyntäisi sitä täyttä 100%.
Usein saattaa käydä niin, että yliarvioimme asiakkaan tietämystason ja ohjeet jäävät tarkoin ymmärtämättä.
Usein hoidon alussa, kuulet asiakkaan kertovan, että kotihoito on täysin kunnossa. Ihoa tutkiessa huomaat kuitenkin ihon kertovan aivan muuta. Myöhemmin asiakas saattaakin ihmetellä ihonsa olevan kiristävän ja hankalan tuntuinen. Hoitajana olitkin nähnyt tilanteen olevan juurikin näin – jo hoidon alussa. Eihän se tasapaino silloin kotihoidossa ole kunnossa.
Asiakas kenties kertoo käyttävänsä puhdistustuotetta kotona – mutta tarkempi kysely paljastaakin aivan muuta. Puhdistustuotteen käyttö on saattanut jäädä alkuinnostuksen myötä ja purkki lojua teillä tietämättömillä. Eli käyttämättä on jäänyt. Tämän jälkeen onkin aivan turha odottaa hyviä hoitotuloksia tulevaisuuteen.
Hyvin harva asiakas on edes tietoinen siitä, miksi on niin tärkeää tylsän kotihoitorutiinin suorittaminen. Asiakas haluaa kuitenkin sen parhaimman version omasta ihostaan, mutta jos perusasiat jäävät tekemättä mitä voidaan odottaa? Ei se tehokkain anti aging hoito voi silloin tuottaa tulosta – jos perusasiat ovat hakusessa.
Tämän asian saaminen tasapainoon on se ydinjuttu meidän kannalta. Silloin on palveltava asiakasta niin hyvin, että se vaatii jo pidemmän valmennuksen hänelle. Ja sehän sopii meille ammattilaisille 🙂
Silloin se palvelu ei olekaan enää yksi hoitokerta vaan paljon enemmän.
Siitä voisikin tuotteistaa kunnon ’kurssin’ jossa opetat asiakasta niin hyvin kuin mahdollista.
Esimerkkinä voisi olla – ’kiristävän ihon elvytyspaketti’ joka räätälöidään asiakkaan mukaisesti. Ei siis kaikille samalla lailla. Silloin emme voi myöskään ennakkoon kertoa tarkkaan, mitä kaikkea se sisältää, vaan lopputuloksen mitä voi odottaa.
Tämä on jo asiakkaan palvelemista ja auttamista suurella sydämellä. Silloin annat kaiken tiedon ja osaamisesi asiakkaan käyttöön. Myymme siis paketin, josta asiakas maksaa myös hyvän hinnan!! Ja tämä toimii erityisen hyvin kunhan löydämme asiakkaan todellisen ongelman ja annamme siihen ratkaisun!
Entä jos sinun osaamisen erikoisalaa olisikin stressin vähentäminen arjessa? Miten silloin voisit hyödyntää edellistä kaavaa asiakkaidesi auttamiseksi?
Tai juoksijoiden jalkojen hoitaminen. Miten vähennät kynsiongelmia kun harjoittelet maratonille?
Eiköhän ala jo kuulostamaan siltä, että työsarkaa olisi?
Huomaathan, että sinulla itselläsi on todella suuri vaikutusvalta bisnekseesi. Älä aliarvioi siis itseäsi ja mahdollisuuteen vaikuttaa – sen voit tehdä vain sinä itse – ei kukaan muu.
Heräsikö innostusta tai kysyttävää? Toivottavasti, vaikka edellisessä olikin vain pintaraapaisu. Minuun saa ottaa myös yhteyttä ja kysellä lisää, ole rohkea 🙂 parhaiten se onnistuu kun laitat ensin vaikka sähköpostia niin voidaan sopia enemmän jutustelu aikaa… terhi@unelmienhoitola.fi
Mukavaa ja parempaa vuotta 2021!
Terkuin Terhi
Vastaa